Бажання
Додайте товари до списку бажань
0
Кошик

Керма для велосипеда

Сортування:
за популярністю спочатку дешевше за назвою

Кермо

 

Велосипедне кермо – основна частина керування велосипедом. Кермо, так само як і сідло, педалі - є основною точкою опори велосипедиста. Кріпиться до рульового штиря (штоку вилки) за допомогою виносу керма. Вибір керма велосипеда визначається типом велосипеда і стилем катання на ньому. При продажі, велосипед комплектується відповідним кермом, але при необхідності його можна змінити. Кермо повинне бути достатньо міцним і зменшувати вібрації - ці властивості залежать від матеріалу, з якого він виготовляється та від його діаметра. Вам повинно бути зручно та комфортно, тому завжди можна купити кермо велосипеда, щоб досягнути бажаного комфорту. Часто буває, що один тип керма підходить одному велосипедисту, який абсолютно не зручний для іншого. Не завжди при переході з одного типу керма на інший Вам одразу все сподобається. Іноді потрібно поїздити деякий час і звикнути. Така ситуація часто виникає коли, велосипедист пересідає з гірського на спортивний велосипед. На одному кермо пряме, а на іншому «баранячі роги».

 

Яке кермо для велосипеда обрати та на що звернути увагу?

Спочатку, потрібно розуміти, що кожен тип керма призначений для своєї категорії велосипедів. Наприклад, кермо для гонок не рекомендується використовувати на гірському велосипеді.

Кількість доступних положень рук. Під час поїздок потрібно регулярно міняти положення рук і, відповідно, тіла, щоб зняти напругу з кистей, зап'ясть, спини та попереку. Наприклад, якщо при катанні сильний зустрічний вітер або ж їхати потрібно довго та швидко, краще прийняти майже горизонтальне положення. При неспішній велопрогулянці положення тіла – майже вертикальне.

Яким положенням тіла при поїздках віддаєте перевагу. Ви маєте визначити, якого типу поїздки Вам підходять тому, що від положення рук залежить і положення тіла велосипедиста.

 

Типи керма для велосипеда:

  • Гірське (пряме);
  • Дорожні (підняте, вертикальний кермо, Cafe bar);
  • Кермо «баранячі роги», (Drop handlebar, Drop bar, тощо);
  • Похідне або кермо-метелики (Butterfly, трекінгове);
  • Кермо-вуса (Moustache);
  • Кермо типу «коров'ячі роги» (Cowhorn);
  • Велосипедне кермо H-type.

 

Гірське або пряме.

Застосовуються для катань бездоріжжям та передбачають тільки одне положення рук. Ним зручно швидко маневрувати в місті або на вузькій гірській стежці. Можна використовувати на велосипеди для велопрогулянок містом, але не підходять для довгих і швидкісних поїздок, тому основне положення корпусу велосипедиста вертикальне і його небажано міняти.

Також їх можна поділити на:

Флет (Flat) — вони більш спортивні, пряміші, встановлюються переважно на МТБ-байки, гірські велосипеди для помірної та не агресивної їзди.

Райзери (Riser) — комфортніші, ширші та з невеликим підйомом.

Зазвичай у такого керма діаметр для кріплення виносу 25,4 мм, а діаметр на кінцях 22,2 мм.

Дорожнє (підняте, вертикальне кермо, Cafe bar)

Це кермо нагадує - дитинство. Його можна вважати початківцем всіх інших типів.

Встановлюється на дитячих, міських і деяких дорожніх велосипедах, призначених для неспішних велопоїздок сільськими доріжками та асфальтом. На велосипедах з таким кермом забезпечується пряма посадка та хороша оглядовість велосипедисту. Як і у гірських - діаметр для кріплення виносу 25,4 мм (1 дюйм), а діаметр на кінцях 22,2 мм. На радянських велосипедах часто використовували саме такого типу кермо і з такою ж товщиною: 25,4 під винос і 22,2 під гріпси або одного діаметру по всій довжині — 22,2 мм.

 

Кермо «баранячі роги», (Drop handlebar, Drop bar, тощо)

Дуже популярний, зручний тип для довгих поїздок на шосейних велосипедах. Часто застосовується на шосейних велосипедах. На швидкісних ділянках можна приймати практично горизонтальне положення, а при підйомах і повільному русі вертикальну посадку, як на міських велосипедах. Часто на таких рулях використовують не гріпси, а спеціальну обмотку, для того, щоб було зручно триматися за кермо в будь-якій його частині. По центру можна прикріпити спеціальні упори для ліктів (іноді їх називають аеродинамічним кермом), які дозволять прийняти практично лежаче положення на рамі, різко знизити опір зустрічному повітряному потоку вітру і дати можливість відпочити кистям рук під час тривалих поїздок.

Кермо «баранячі роги» також бувають:

  • Дрібні (shallow) або «італійські барани» з дропами* до 138 мм;
  • Глибокі (rave) або «бельгійські барани» з дропами більше 150 мм.

*Дропи на велосипедному кермі – це кінцева частина, за яку потрібно триматися руками, тобто - нижні ручки, що вигнуті назад.

У кермі цього типу діаметр під винос 26 або 31,8 мм, з переходом на кінцях на 23,8 мм.

 

Похідне або кермо-метелики (Butterfly, трекінгове)

Дуже популярне в європейських країнах. Має безліч положень для рук, варіантів посадки, тощо. Встановлюють як з дропами до велосипедиста, так і навпаки - від велосипедиста. Дуже зручний в тривалих велопоїздках, особливо в неспішному темпі. Для цього типу керма потрібно винос діаметром 25.4 мм і гірські гальмівні важелі та перемикачі діаметром 22.2 мм.

 

Кермо-вуса (Moustache)

Мають меншу кількість положень рук, на відміну від попереднього, але достатньо, щоб мінімізувати біль в руках. Ці рулі більш легкі в порівнянні з попередніми моделями. Відмінно підходить для поїздок на довгі дистанції по шосе. Для нього найчастіше - винос 25.4 або 26 мм в діаметрі і шосейні гальмівні важелі та перемикачі з діаметром 23.8 мм. Широко доступні манетки у вигляді наконечників. На кермі цього типу використовують як гріпси, так і спеціальну обмотку.

Кермо типу «коров'ячі роги» (Cowhorn)

Підходить для велопоїздок по шосе. Руки на них можна, так само як і в попередньому типі, тримати в трьох положеннях, можна максимально витягнуться вперед при швидкісній їзді. Підходить як для поїздок по асфальтових і ґрунтових дорогах, так і для бездоріжжя, гравію, тощо. Такий тип керма для велосипеда - відмінний варіант з ще одним аеродинамічним лежачим положенням, але ускладненим управлінням при різких поворотах. Для них підходять виноси з діаметром 25,4 мм. або 26 мм, шосейні ручки гальм і манетки з діаметром 23,8 мм.

 

Велокермо H-type

Це кермо використовується на міських, дорожніх, туристичних велосипедах.

Геометрія цього керма дає ідеальний баланс реакції на напрям велосипеда при найменшому повороті рук. Зазвичай. виготовляється з алюмінію, діаметр для кріплення 31,8 мм.

 

Кермо Surly Moloko

Дуже відомий та дуже функціональний тип туристичного керма. За кількістю варіантів положення рук, дозволяє велосипедисту комфортно себе почувати та впевнено контролювати байк на будь-якому бездоріжжі. Є роги, для аеродинамічності при поїздці по трасі. Можна зручно розмістити додаткову сумку, велокомп’ютер, ліхтарик тощо. Можна використовувати як гріпси так і обмотку.

 

Кермо Jones H-bar: Loop і Cut

Популярний та поширений варіант керма для туристичного велосипеда. Jones H-bar буває в варіантах Loop та Cut. Можна використовувати гріпси і обмотку та додаткові велоаксесуари. Варіант Cut відрізняється наявністю вирізу в передній частині, який зроблений для можливості встановити манетки перемикання швидкостей.

 

Кермо Velo Orange Crazy Bar

Цей варіант менш популярний, ніж попередні. Забезпечує можливість комфортної посадки та впевненого управління велосипедом бездоріжжям.

 

Матеріал і вага

Кермо може виготовлятись з:

  • Сталі. Найпоширеніший варіант для звичайного велосипеда. Досить дешевий та міцний. Завдяки своїм властивостям зменшує вібрації. Якщо у Вас жорстка вилка, краще поставити сталеве кермо.
  • Алюмінію. Легші сталевих і мають досить сприятливі ціни. Ефективно гасять вібрації, удари на переднє колесо, краще застосовувати на амортизаційних вилках. Не піддається корозії, проте боїться подряпин, може зламатись швидше аніж сталеве кермо.
  • Титанових сплавів. Титанове кермо включає плюси сталевого та алюмінієвого. Легкі, не підаються корозії, не ламаються, але дуже дорогі.
  • Карбону. Найлегше, але найдорожче кермо. Ставлять в основному на велосипеди з карбоновою рамою та  на дорогі спортивні велосипеди. Карбон добре амортизує та не ржавіє.

 

Як вибирати кермо за шириною?

Головне - зручна ширина керма для велосипедиста при поїздці. Кермо потрібно підбирати, орієнтовно, по ширині плечей. Виходячи з життєвого досвіду, потрібно врахувати умови катання та зберігання велосипеда. Чим ширше кермо - тим легше керувати велосипедом. Широке велосипедне кермо забезпечує більш стабільне дихання, а вузьке - додає аеродинаміку. Внутрішня частина гріпс повинна бути на ширині плечей. Тобто якщо ширина плечей 48 см, а в середньому гріпси та ширина долоні 10-12 см, то підійде кермо шириною 680-700 мм

 

Діаметр керма при кріпленні на винос керма

Часто виробники виготовляють кермо змінного діаметра, тому при виборі варто звернути увагу на діаметр середини, він повинен бути сумісним з виносом керма, встановленому на Вашому велосипеді. Якщо діаметри виносу та керма не збігаються, швидше за все, доведеться шукати відповідний винос або міняти обидві деталі одночасно.

 

22,2 мм – зустрічається досить рідко та використовується в основному для сталевих рулів ВМХ.

25,4 мм або 1 дюйм (стандарт) – використовується в дорожніх велосипедах, а також – BMX.

26 мм – переважно для шосейних велосипедів.

28,6 мм – найчастіше використовують на будь-яких велосипедах.

31,8 мм або 1¼ дюйма – використовується в більшості для гірських велосипедів.

35 мм - використовується набагато рідше, але все ж можна зустріти.

 

Кермо з великим діаметром зазвичай міцніше, ніж з меншими діаметрами, але важче.

 

Діаметр керма на кінцях буває:

  • 22,2 мм – для гірських велосипедів
  • 23,8 мм – для шосейних моделей

Виходячи з діаметра велокерма на кінцях відбувається підбір перемикачів швидкостей та гальмівних важелів.

 

Визначення висоти встановлення велосипедного керма.

Важливо правильно встановити кермо за висотою. Це важливо для Вашої посадки, комфорту тощо. Для міських велосипедів висота керма повинна бути вище рівня сідла. Таке кермо забезпечує комфорт та дозволяє тримати рівну поставу, забезпечуючи майже вертикальну посадку для спокійного і неспішного катання. Для гірських та гібридних велосипедів висота керма повинна бути на одному рівні з сідлом, щоб забезпечити маневреність на всіх видах дорожнього покриття. Велосипед з такою висотою керма буде легко піддаватися управлінню. При цьому корпус нахилений горизонтально до 45°. Для шосейних велосипедів висота керма повинна бути нижче рівня сідла, щоб забезпечити максимальну швидкість. На такій висоті можливо отримати максимальну швидкість, за рахунок поліпшеної аеродинаміки і стійкості.

 

Обрати та купити кермо для Вашого велосипеда завжди радо допоможуть наші менеджери тому, якщо у Вас виникли ще запитання звертайтесь за номером телефону або на сайті.

Купити руль для велосипеда можна у Івано-Франківську та Золочеві у фізичному магазині JollyRide або на сайті.

Вгору